MAPIC 2015 - Finalni izveštaj

image
Ovogodišnji MAPIC se ipak može smatrati veoma uspešnim! Pet dana pred početak ovog događaja bombaški napadi u Parizu, izazvali su nervozu i nedoumicu. Početna panika i prateće neprijatnosti nadvladana su razumom i staloženošću a surova realnost u Evropi, počela je ozbiljno da nagriza investiciona razmišljanja i odlučivanja.

Odmah tokom tog bombaškog vikenda pred MAPIC, organizatori su poslali umirujuću poruku svih učesnicima ovog događaja. Strasti su se smirivale. Sever Francuske je ipak bio u jednoj potpuno drugoj atmosferi i psihozi. Kan i njegova okolina, cela Azurna obala, bila je pošteđena i da kažemo, netaknuta sve vreme trajanja ovogodišnjeg MAPIC. Službe bezbednosti su bile nevidljive, a tek u četvrtak 19. novembra antiteroritička jedinica je posetila ovaj događaj i to bez velike pažnje. Činjenica je da skoro ni jedan poslovni sastanak nije mogao da zanemari saznanja terorističkih atakovanja i brojne nevine žrtve u Parizu a zatim i u drugim delovima sveta.

Nešto manja poseta u odnosu na prošlogodišnju jubilarnu dvadestogodišnjicu, nije nikakvo iznenađenje. U poslednjem momentu, negde između 15-17% posetilaca se ipak odlučilo da ne posete MAPIC 2015 i da otkažu sve svoje zakazane poslovne aktivnosti. To je uticalo na opšti utisak ovogodišnjeg događaja, ali je perfektna organizacija, besprekorna pojačana kontola na ulasku u Palatu Festivala ulivala dodatno poverenje i podizanje sigurnosti i kvalitet ovogodišnjeg događaja.
Ovoga puta nećemo se baviti brojkama i statističkim podacima koje organizatori posle svakog događaja spominju i objavljuju. Bitan je opšti zaključak da investiciona atmosfera nije splasnula. Jeste da se sada ozbiljnije razmatraju investicioni rizici u novim poslovnim poduhvatima ali kapital sa druge strane i dalje traži svoje optimalne šanse za ulaganje i postizanje uspeha! Možda će ga dodatni rizici i moguće povećanje dobiti, dodatno podstaknuti na hrabrije nastupanje i odlučivanje. 

Ono što treba istaći kao poseban uspeh organizatora ovogodišnjeg MAPIC-a to je proglašenje USA za zemlju domaćina ovogodišnjeg događaja. Treba naročito pohvaliti učešće američkih retailera, prvi izložbeni štand iz Irana u dosadašnjoj istoriji MAPIC-a, posebno izdvojen paviljon gde su se pozicionirali brojni retaileri iz Turske, a najava premijere MAPIC-a u Italiji posebno će krasiti statistiku MAPIC 2015. Za naše prostore najinteresantniji podatak je bio taj da iz EX YU zemalja od posetioca nije bilo nikoga sem posetioca iz Srbije. Pa i to, samo po sebi, potvrđuje neka naredna očekivanja i događanja u našem okruženju.
 
Poseta iz Srbije i regiona
Ove godine makar po podacima iz baze podataka organizatora, brojčanik posetilaca iz Srbije je zaustavljen na broju 17. U ovu statistiku naravno nije ušao zapažen broj posetilaca, naših državljanja, koji rade za međunarodne kompanije čija su sedišta van Srbije. Što se tiče SEE regiona, koji se sada sve češće naziva po istorijskom nazivu Balkan, sve je veće interesovanje za pokretanje retail poslovanja. I to baš sada kada su to, manje više, teritorije na putanji izbeglica sa Bliskog Istoka ka Evropi.
Najveća očekivanja su sopštili turski proizvođači koji se i dalje u tržišnoj ekspanziji na pomenutim teritorijama. Immofinanz je objavio potragu za novih 10 lokacija retail parkova u Srbiji.

REMIX TV produkcija je imala izuzetno plodnu posetu. Obnovljena su stara poznanstva i pokrenuto je mnoštvo novih. Ako je suditi po prvim utiscima, optimizam sve realnije ukazuje na još veće i brojnije interesovanje retailera posebno za Srbiju. Možete slobodno očekivati mnogo više tekstova i vesti u narednom periodu nego do sada. Samim tim sva je prilika da REBEC 2016. bude još posećeniji i kvalitetniji.